
PERSONDATAPOLITIK

PERSONDATAPOLITIK

PERSONDATAPOLITIK
Seneste opdatering juni 2024
PERSONDATAPOLITIK OTEK A/S
Denne persondatapolitik er gældende for samtlige personoplysninger, som OTEK A/S behandler om dig.
Dataansvarlig
OTEK A/S er dataansvarlig for behandling af dine personoplysninger.
Vores kontaktoplysninger er:
OTEK A/S
Norgesvej 22 C
6100 Haderslev
Kontaktperson Sten Nielsen
Mail: sn@otek.dk
CVR.nr.: 40 62 52 32
Hvilke oplysninger behandler vi?
Når du er kunde hos os eller på anden vis er registreret hos os, fx som ansat eller leverandør,
behandler vi forskellige almindelige stamdata om dig i form af bl.a. navn, adresse, telefonnummer, e
mailadresse, eventuel stillingsbetegnelse, arbejdstelefon/-e-mail samt øvrige oplysninger, vi modtager
fra dig eller tredjemand.
Vi behandler alene de personoplysninger, der er nødvendige som led i driften af vores virksomhed.
Som udgangspunkt behandler vi ikke følsomme personoplysninger, medmindre disse er nødvendige i
forhold til udførelsen af vores arbejde eller i henhold til den til enhver tid gældende lovgivning.
Formålet med behandling af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger i forbindelse med udførelsen af vores ydelser og
personaleadministration.
Dette kan være i relation til dig som kunde, underentreprenør eller i relation til dig som registreret i
databeskyttelsesforordningens forstand. Det vil sige, at selvom du ikke måtte være kunde hos os, kan
vi have en forpligtelse til at give dig en række oplysninger om behandling af dine persondata.
Retsgrundlaget for behandling af dine personoplysninger
Retsgrundlaget for behandling af dine personoplysninger er Europa-Parlamentets og Rådets
Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med
behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af
direktiv 95/46/EF med tilhørende regulering (databeskyttelsesforordningen). Hertil kommer Lov om
supplerende bestemmelser til Forordning om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med
behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger vedtaget den 17. maj
2018 (databeskyttelsesloven).
Det retlige grundlag for behandling er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b, idet
behandlingen er nødvendig for, at vi kan opfylde vores aftale med dig eller vores legitime interesser, jf.
databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.
Vores legitime interesse består i at kunne behandle de anførte personoplysninger til brug for løbende
at kunne kontakte dig vedrørende en aktuel eller afsluttet opgave, til brug for udførelsen af vores
arbejde og fakturering.
I det omfang det er nødvendigt at behandle følsomme personoplysninger om dig, er retsgrundlaget
databeskyttelsesforordningens artikel 9. stk. 2, litra f.
Behandling af personoplysninger i forbindelse med ansættelsesforhold omfattet af artikel 6, stk. 1, og
artikel 9, stk. 1, i databeskyttelsesforordningen sker på grundlag af databeskyttelses-forordningens
artikel 9, stk. 2, litra b og f, samt databeskyttelseslovens § 12, idet behandlingen er nødvendig for at
overholde arbejdsretlige forpligtelser eller rettigheder, som fastlagt i anden lovgivning eller kollektive
overenskomster. Hertil kommer, at behandlingen er nødvendig for at fastlægge et retskrav.
Eventuelle modtagere eller kategorier af modtagere
Vi anvender eksterne leverandører og databehandlere, der bistår os med drift af vores IT m.m. Vi kan
videregive dine personoplysninger med disse.
Herudover kan vi videregive dine personoplysninger til bl.a. følgende modtagere:
Offentlige myndigheder, partsrepræsentanter, underentreprenører, revisor og banker.
Hvor stammer dine personoplysninger fra?
Dine personoplysninger stammer fra oplysninger, som du afgiver til os, eller som vi
indsamler/modtager fra tredjemand.
Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger?
Vi kan på nuværende tidspunkt ikke sige, hvor længe vi vil opbevare dine personoplysninger, idet dette
afhænger af, hvor længe formålet med at behandle dine personoplysninger er til stede. Som
udgangspunkt opbevarer vi personoplysningerne i 5 år efter, at en entreprise er endeligt afsluttet.
Dette gælder såvel i relation til kunde- som leverandørforhold.
Oplysninger i relation til ansættelsesforhold opbevares som udgangspunkt i 10 år fra
ansættelsesforholdets afslutning.
Oplysninger i forbindelse med jobansøgninger og rekrutteringer, der ikke resulterer i en ansættelse,
slettes efter maksimalt 6 måneder.
Når vi skal fastlægge, hvor længe dine oplysninger vil blive opbevaret, vil vi lægge vægt på, om der er
opstået uenighed vedrørende det udførte arbejde, og hvor længe vi risikerer at blive mødt med krav i
anledning af entreprisens behandling.
Retten til at trække samtykke tilbage
Hvis behandlingen er dine personoplysninger, er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at
trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger – helst
skriftligt, der fremgår ovenfor.
Hvis du trækker dit samtykke tilbage, er vi ikke længere berettigede til at behandle dine
personoplysninger, medmindre vi kan påvise lovlige grunde til fortsat behandling.
Dine rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af
oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os på ovenstående kontaktoplysninger.
Dine rettigheder er følgende:
a. Ret til at se oplysninger (indsigtsret), jf. artikel 15.
Du er til enhver tid berettiget til at anmode os om oplysning om blandt andet, hvilke
oplysninger vi har registreret om dig, hvilket formål registreringen tjener, hvilke kategorier af
personoplysninger og modtagere af oplysninger der eventuelt måtte være samt oplysning om,
hvorfra oplysningerne stammer.
b. Ret til berigtigelse (rettelse), jf. artikel 16.
Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget.
c. Ret til sletning, jf. artikel 17.
I visse tilfælde har du ret til at få samtlige eller visse af dine personoplysninger slettet. I det
omfang behandling af dine oplysninger er nødvendig for vores behandling, er vi ikke forpligtede
til at slette dine personoplysninger.
d. Ret til begrænsning af behandling, jf. artikel 18.
Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at
bestå af opbevaring, hvis du fx mener, at de oplysninger, vi behandler om dig, ikke er korrekte.
Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne –
bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges,
gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
e. Ret til indsigelse, jf. artikel 21.
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine
personoplysninger.
Hvis du gør indsigelse mod behandlingen, er vi ikke længere berettigede til at behandle dine
personoplysninger, medmindre vi kan påvise lovlige grunde til fortsat behandling.
f. Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet), jf. artikel 20.
Du har i visse tilfælde ret til uden hindring at modtage dine personoplysninger i et struktureret,
almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt få overført disse personlysninger til en
anden dataansvarlig.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som
du finder på www.datatilsynet.dk.
Sikkerhed
Vi har gennemført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at
personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at
de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges.
Cookies
En cookie er en tekstfil, der placeres på din computer, din mobile enhed eller din tablet af
webstedsservere, når du besøger websteder. En cookie indeholder kun tekst, er ikke et program og
indeholder ikke virus. Vores hjemmeside bruger så få cookies som muligt. Vi bruger udelukkende
cookies, der optimerer brugerens oplevelse og brug af hjemmesiden. Vi anvender ikke cookies, der på
nogen måde indsamler personoplysninger.
Såfremt du klikker ”OK” på vores hjemmeside, accepterer du vores brug af cookies.
Retten til at klage.
Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, over
vores behandling af dine personoplysninger.
Seneste opdatering juni 2024
PERSONDATAPOLITIK OTEK A/S
Denne persondatapolitik er gældende for samtlige personoplysninger, som OTEK A/S behandler om dig.
Dataansvarlig
OTEK A/S er dataansvarlig for behandling af dine personoplysninger.
Vores kontaktoplysninger er:
OTEK A/S
Norgesvej 22 C
6100 Haderslev
Kontaktperson Sten Nielsen
Mail: sn@otek.dk
CVR.nr.: 40 62 52 32
Hvilke oplysninger behandler vi?
Når du er kunde hos os eller på anden vis er registreret hos os, fx som ansat eller leverandør,
behandler vi forskellige almindelige stamdata om dig i form af bl.a. navn, adresse, telefonnummer, e
mailadresse, eventuel stillingsbetegnelse, arbejdstelefon/-e-mail samt øvrige oplysninger, vi modtager
fra dig eller tredjemand.
Vi behandler alene de personoplysninger, der er nødvendige som led i driften af vores virksomhed.
Som udgangspunkt behandler vi ikke følsomme personoplysninger, medmindre disse er nødvendige i
forhold til udførelsen af vores arbejde eller i henhold til den til enhver tid gældende lovgivning.
Formålet med behandling af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger i forbindelse med udførelsen af vores ydelser og
personaleadministration.
Dette kan være i relation til dig som kunde, underentreprenør eller i relation til dig som registreret i
databeskyttelsesforordningens forstand. Det vil sige, at selvom du ikke måtte være kunde hos os, kan
vi have en forpligtelse til at give dig en række oplysninger om behandling af dine persondata.
Retsgrundlaget for behandling af dine personoplysninger
Retsgrundlaget for behandling af dine personoplysninger er Europa-Parlamentets og Rådets
Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med
behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af
direktiv 95/46/EF med tilhørende regulering (databeskyttelsesforordningen). Hertil kommer Lov om
supplerende bestemmelser til Forordning om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med
behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger vedtaget den 17. maj
2018 (databeskyttelsesloven).
Det retlige grundlag for behandling er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b, idet
behandlingen er nødvendig for, at vi kan opfylde vores aftale med dig eller vores legitime interesser, jf.
databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.
Vores legitime interesse består i at kunne behandle de anførte personoplysninger til brug for løbende
at kunne kontakte dig vedrørende en aktuel eller afsluttet opgave, til brug for udførelsen af vores
arbejde og fakturering.
I det omfang det er nødvendigt at behandle følsomme personoplysninger om dig, er retsgrundlaget
databeskyttelsesforordningens artikel 9. stk. 2, litra f.
Behandling af personoplysninger i forbindelse med ansættelsesforhold omfattet af artikel 6, stk. 1, og
artikel 9, stk. 1, i databeskyttelsesforordningen sker på grundlag af databeskyttelses-forordningens
artikel 9, stk. 2, litra b og f, samt databeskyttelseslovens § 12, idet behandlingen er nødvendig for at
overholde arbejdsretlige forpligtelser eller rettigheder, som fastlagt i anden lovgivning eller kollektive
overenskomster. Hertil kommer, at behandlingen er nødvendig for at fastlægge et retskrav.
Eventuelle modtagere eller kategorier af modtagere
Vi anvender eksterne leverandører og databehandlere, der bistår os med drift af vores IT m.m. Vi kan
videregive dine personoplysninger med disse.
Herudover kan vi videregive dine personoplysninger til bl.a. følgende modtagere:
Offentlige myndigheder, partsrepræsentanter, underentreprenører, revisor og banker.
Hvor stammer dine personoplysninger fra?
Dine personoplysninger stammer fra oplysninger, som du afgiver til os, eller som vi
indsamler/modtager fra tredjemand.
Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger?
Vi kan på nuværende tidspunkt ikke sige, hvor længe vi vil opbevare dine personoplysninger, idet dette
afhænger af, hvor længe formålet med at behandle dine personoplysninger er til stede. Som
udgangspunkt opbevarer vi personoplysningerne i 5 år efter, at en entreprise er endeligt afsluttet.
Dette gælder såvel i relation til kunde- som leverandørforhold.
Oplysninger i relation til ansættelsesforhold opbevares som udgangspunkt i 10 år fra
ansættelsesforholdets afslutning.
Oplysninger i forbindelse med jobansøgninger og rekrutteringer, der ikke resulterer i en ansættelse,
slettes efter maksimalt 6 måneder.
Når vi skal fastlægge, hvor længe dine oplysninger vil blive opbevaret, vil vi lægge vægt på, om der er
opstået uenighed vedrørende det udførte arbejde, og hvor længe vi risikerer at blive mødt med krav i
anledning af entreprisens behandling.
Retten til at trække samtykke tilbage
Hvis behandlingen er dine personoplysninger, er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at
trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger – helst
skriftligt, der fremgår ovenfor.
Hvis du trækker dit samtykke tilbage, er vi ikke længere berettigede til at behandle dine
personoplysninger, medmindre vi kan påvise lovlige grunde til fortsat behandling.
Dine rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af
oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os på ovenstående kontaktoplysninger.
Dine rettigheder er følgende:
a. Ret til at se oplysninger (indsigtsret), jf. artikel 15.
Du er til enhver tid berettiget til at anmode os om oplysning om blandt andet, hvilke
oplysninger vi har registreret om dig, hvilket formål registreringen tjener, hvilke kategorier af
personoplysninger og modtagere af oplysninger der eventuelt måtte være samt oplysning om,
hvorfra oplysningerne stammer.
b. Ret til berigtigelse (rettelse), jf. artikel 16.
Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget.
c. Ret til sletning, jf. artikel 17.
I visse tilfælde har du ret til at få samtlige eller visse af dine personoplysninger slettet. I det
omfang behandling af dine oplysninger er nødvendig for vores behandling, er vi ikke forpligtede
til at slette dine personoplysninger.
d. Ret til begrænsning af behandling, jf. artikel 18.
Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at
bestå af opbevaring, hvis du fx mener, at de oplysninger, vi behandler om dig, ikke er korrekte.
Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne –
bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges,
gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
e. Ret til indsigelse, jf. artikel 21.
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine
personoplysninger.
Hvis du gør indsigelse mod behandlingen, er vi ikke længere berettigede til at behandle dine
personoplysninger, medmindre vi kan påvise lovlige grunde til fortsat behandling.
f. Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet), jf. artikel 20.
Du har i visse tilfælde ret til uden hindring at modtage dine personoplysninger i et struktureret,
almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt få overført disse personlysninger til en
anden dataansvarlig.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som
du finder på www.datatilsynet.dk.
Sikkerhed
Vi har gennemført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at
personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at
de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges.
Cookies
En cookie er en tekstfil, der placeres på din computer, din mobile enhed eller din tablet af
webstedsservere, når du besøger websteder. En cookie indeholder kun tekst, er ikke et program og
indeholder ikke virus. Vores hjemmeside bruger så få cookies som muligt. Vi bruger udelukkende
cookies, der optimerer brugerens oplevelse og brug af hjemmesiden. Vi anvender ikke cookies, der på
nogen måde indsamler personoplysninger.
Såfremt du klikker ”OK” på vores hjemmeside, accepterer du vores brug af cookies.
Retten til at klage.
Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, over
vores behandling af dine personoplysninger.
Seneste opdatering juni 2024
PERSONDATAPOLITIK OTEK A/S
Denne persondatapolitik er gældende for samtlige personoplysninger, som OTEK A/S behandler om dig.
Dataansvarlig
OTEK A/S er dataansvarlig for behandling af dine personoplysninger.
Vores kontaktoplysninger er:
OTEK A/S
Norgesvej 22 C
6100 Haderslev
Kontaktperson Sten Nielsen
Mail: sn@otek.dk
CVR.nr.: 40 62 52 32
Hvilke oplysninger behandler vi?
Når du er kunde hos os eller på anden vis er registreret hos os, fx som ansat eller leverandør,
behandler vi forskellige almindelige stamdata om dig i form af bl.a. navn, adresse, telefonnummer, e
mailadresse, eventuel stillingsbetegnelse, arbejdstelefon/-e-mail samt øvrige oplysninger, vi modtager
fra dig eller tredjemand.
Vi behandler alene de personoplysninger, der er nødvendige som led i driften af vores virksomhed.
Som udgangspunkt behandler vi ikke følsomme personoplysninger, medmindre disse er nødvendige i
forhold til udførelsen af vores arbejde eller i henhold til den til enhver tid gældende lovgivning.
Formålet med behandling af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger i forbindelse med udførelsen af vores ydelser og
personaleadministration.
Dette kan være i relation til dig som kunde, underentreprenør eller i relation til dig som registreret i
databeskyttelsesforordningens forstand. Det vil sige, at selvom du ikke måtte være kunde hos os, kan
vi have en forpligtelse til at give dig en række oplysninger om behandling af dine persondata.
Retsgrundlaget for behandling af dine personoplysninger
Retsgrundlaget for behandling af dine personoplysninger er Europa-Parlamentets og Rådets
Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med
behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af
direktiv 95/46/EF med tilhørende regulering (databeskyttelsesforordningen). Hertil kommer Lov om
supplerende bestemmelser til Forordning om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med
behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger vedtaget den 17. maj
2018 (databeskyttelsesloven).
Det retlige grundlag for behandling er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b, idet
behandlingen er nødvendig for, at vi kan opfylde vores aftale med dig eller vores legitime interesser, jf.
databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.
Vores legitime interesse består i at kunne behandle de anførte personoplysninger til brug for løbende
at kunne kontakte dig vedrørende en aktuel eller afsluttet opgave, til brug for udførelsen af vores
arbejde og fakturering.
I det omfang det er nødvendigt at behandle følsomme personoplysninger om dig, er retsgrundlaget
databeskyttelsesforordningens artikel 9. stk. 2, litra f.
Behandling af personoplysninger i forbindelse med ansættelsesforhold omfattet af artikel 6, stk. 1, og
artikel 9, stk. 1, i databeskyttelsesforordningen sker på grundlag af databeskyttelses-forordningens
artikel 9, stk. 2, litra b og f, samt databeskyttelseslovens § 12, idet behandlingen er nødvendig for at
overholde arbejdsretlige forpligtelser eller rettigheder, som fastlagt i anden lovgivning eller kollektive
overenskomster. Hertil kommer, at behandlingen er nødvendig for at fastlægge et retskrav.
Eventuelle modtagere eller kategorier af modtagere
Vi anvender eksterne leverandører og databehandlere, der bistår os med drift af vores IT m.m. Vi kan
videregive dine personoplysninger med disse.
Herudover kan vi videregive dine personoplysninger til bl.a. følgende modtagere:
Offentlige myndigheder, partsrepræsentanter, underentreprenører, revisor og banker.
Hvor stammer dine personoplysninger fra?
Dine personoplysninger stammer fra oplysninger, som du afgiver til os, eller som vi
indsamler/modtager fra tredjemand.
Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger?
Vi kan på nuværende tidspunkt ikke sige, hvor længe vi vil opbevare dine personoplysninger, idet dette
afhænger af, hvor længe formålet med at behandle dine personoplysninger er til stede. Som
udgangspunkt opbevarer vi personoplysningerne i 5 år efter, at en entreprise er endeligt afsluttet.
Dette gælder såvel i relation til kunde- som leverandørforhold.
Oplysninger i relation til ansættelsesforhold opbevares som udgangspunkt i 10 år fra
ansættelsesforholdets afslutning.
Oplysninger i forbindelse med jobansøgninger og rekrutteringer, der ikke resulterer i en ansættelse,
slettes efter maksimalt 6 måneder.
Når vi skal fastlægge, hvor længe dine oplysninger vil blive opbevaret, vil vi lægge vægt på, om der er
opstået uenighed vedrørende det udførte arbejde, og hvor længe vi risikerer at blive mødt med krav i
anledning af entreprisens behandling.
Retten til at trække samtykke tilbage
Hvis behandlingen er dine personoplysninger, er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at
trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger – helst
skriftligt, der fremgår ovenfor.
Hvis du trækker dit samtykke tilbage, er vi ikke længere berettigede til at behandle dine
personoplysninger, medmindre vi kan påvise lovlige grunde til fortsat behandling.
Dine rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af
oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os på ovenstående kontaktoplysninger.
Dine rettigheder er følgende:
a. Ret til at se oplysninger (indsigtsret), jf. artikel 15.
Du er til enhver tid berettiget til at anmode os om oplysning om blandt andet, hvilke
oplysninger vi har registreret om dig, hvilket formål registreringen tjener, hvilke kategorier af
personoplysninger og modtagere af oplysninger der eventuelt måtte være samt oplysning om,
hvorfra oplysningerne stammer.
b. Ret til berigtigelse (rettelse), jf. artikel 16.
Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget.
c. Ret til sletning, jf. artikel 17.
I visse tilfælde har du ret til at få samtlige eller visse af dine personoplysninger slettet. I det
omfang behandling af dine oplysninger er nødvendig for vores behandling, er vi ikke forpligtede
til at slette dine personoplysninger.
d. Ret til begrænsning af behandling, jf. artikel 18.
Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at
bestå af opbevaring, hvis du fx mener, at de oplysninger, vi behandler om dig, ikke er korrekte.
Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne –
bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges,
gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
e. Ret til indsigelse, jf. artikel 21.
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine
personoplysninger.
Hvis du gør indsigelse mod behandlingen, er vi ikke længere berettigede til at behandle dine
personoplysninger, medmindre vi kan påvise lovlige grunde til fortsat behandling.
f. Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet), jf. artikel 20.
Du har i visse tilfælde ret til uden hindring at modtage dine personoplysninger i et struktureret,
almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt få overført disse personlysninger til en
anden dataansvarlig.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som
du finder på www.datatilsynet.dk.
Sikkerhed
Vi har gennemført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at
personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at
de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges.
Cookies
En cookie er en tekstfil, der placeres på din computer, din mobile enhed eller din tablet af
webstedsservere, når du besøger websteder. En cookie indeholder kun tekst, er ikke et program og
indeholder ikke virus. Vores hjemmeside bruger så få cookies som muligt. Vi bruger udelukkende
cookies, der optimerer brugerens oplevelse og brug af hjemmesiden. Vi anvender ikke cookies, der på
nogen måde indsamler personoplysninger.
Såfremt du klikker ”OK” på vores hjemmeside, accepterer du vores brug af cookies.
Retten til at klage.
Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, over
vores behandling af dine personoplysninger.
OTEK A/S
© 2025 OTEK A/S. All rights reserved. Designed by JBN Web.